FRÅGOR OCH SVAR
1. Vad behöver jag göra för att beställa varor på Dagab e-handel?
För att kunna beställa varor måste du vara kund hos oss och få ett kundnummer hos Dagab. Vill du bli kund? Ansök här.
2. Hur lång tid tar det innan jag kan börja beställa varor på Dagab e-handel?
När du har gjort en kundanmälan tar processen ca två veckor innan du kan få ett kundnummer och kan göra beställning. Processen inkluderar bland annat registrering, ansökan om autogiro, kreditprövning och upplägg av leveransdagar. Vill du bli kund hos oss och göra beställningar på vår e-handel? Ansök här.
3. Vilka leveransvillkor gäller från Dagab?
Du kan få din beställning fraktfritt om du uppnår din fraktfria gräns, som du får när du är kund.
4. När levereras de varor jag beställer?
I samband med att du blir kund hos Dagab får du ett leveransschema med fasta leveransdagar. När du lägger din order, bestämmer du vilken leveransdag som du vill få dina varor.
5. Hur kontrollerar jag en order?
När du har bekräftat din order kan du följa den i realtid. Du får en tydlig överblick på om en vara är slut på lager (brist). Du kan även följa summan på beställningen i realtid men vi reserverar oss för eventuell plockbrist som kan falla bort.
6. Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?
Klicka på glömt lösenord i inloggningsrutan på startsidan. Fyll i ditt kundnummer, så får du ditt lösenord automatiskt via e-post.
7. Vilka priser visas på Dagab e-handel?
De priser som visas är exklusive moms och i förekommande fall exklusive pant. Kampanjpriser som visas gäller under en begränsad period (anges med ett "till-och-med-datum" för leverans). Priserna gäller med reservation för slutförsäljning samt prisförändringar utom vår konto.
8. Varför ser jag inga priser till produkterna?
Du behöver logga in i e-handeln för att se priser och sortiment. Har du ingen inloggning? Bli kund och få inloggning här.
För dig som är ny kund hos Dagab.
1. Vilket kundnummer skall jag använda när jag lägger order?
Om du lägger order via Bergendahls gamla handdator så använder du ditt gamla kundnummer. Vid inloggning i Dagabs app och på handla.dagab.se så använder du det nya kundnumret som du fått från Dagab.
2. Kan jag lägga flera order för samma leveransdag?
Ja du som kund kan lägga hur många order som helst mot samma leveransdag oavsett hur du lägger ordern.
3. Vilka priser kommer gälla för direktlevererade artiklar? Är det samma pris som tidigare eller är det Dagabs priser som kommer gälla?
Priserna har räknats om till Dagabs prismodell och prisnivån skall vara oförändrad per leverantör men det kan uppstå differenser både upp och ned på artikelnivå.
4. Hur länge kan jag använda min gamla handdator?
Den kommer att fungera de närmaste månaden och vi kommer informera när det är slutligen dags att gå över till Dagabs app eller e-handel.
5. Hur lämnar jag tillbaka min gamla handdator?
Den gamla handdatorn från Bergendahls returneras till nedan adress:
ATT:
IT-Avd\ Servicedesk
Terminalgatan 10
281 43 Hässleholm
6. Jag har inte fått något lösenord till Dagabs app. Hur kan jag få tag på det?
Du kan antingen kontakta butikssupporten eller skicka ett mejl till fraga@dagab.se
7. Jag kan inte se några priser eller förpackningsstorlek i Dagabs app.
I appen finns det bara ett artikelregister så att du skall kunna se vilken artikel du scannar eller söker upp. Det finns tyvärr ingen information om pris eller förpackningsstorlek utan då hänvisar vi till handla.dagab.se där du hittar utförlig information om alla artiklar. När du beställer i appen så anger du hur många dfp (kollin) du vill ha.
8. Jag kan inte se min faktura längre i Bergendahls portal. Hur skall jag då veta priserna på de varor som levereras?
I samband med varje leverans får du en följesedel mejlad till dig på den epost som finns registrerad i Axfoods system. Där framgår vilka artiklar som levereras, kvanititeter, pris och ev. brister
9. Jag vill ha min pdf-faktura till en annan e-postadress?
Kontakta Axfood ekonomisupport så kan de ändra, sscekonomisupport@axfood.se eller 0771-477 477