Vi vet att tid ofta är en stor bristvara i butiken och därför är vi på Dagab glada att kunna erbjuda dig en smidigare lösning i vardagen. På handla.dagab.se kan du nämligen snabbt och enkelt reklamera dina varor direkt och du slipper att ringa in ditt ärende till oss mellan kundrusherna. Istället kan du fokusera på dina kunder och den dagliga driften i butiken. Klicka här för att komma direkt till "Mina reklamationer", eller skrolla ner och läs instruktionerna nedan.
För att göra en reklamation, vänligen observera att detta endast är möjligt inom en viss tidsram efter att du har mottagit din leverans. För att kontrollera exakt vilken tidsperiod som gäller för dig, besök avsnittet Mina Reklamationer på vår webbplats.
Observera att vid reklamation av hela leveranser eller produkter som har ett värde över 1.500 SEK så behöver du kontakta Butikssupport för hjälp med din reklamation. Det gäller även reklamation av temperaturskador, tobak, e-cigaretter och läkemedel samt vid retur av felbeställd vara. Se då till att du har ditt kundnummer, följesedelsnummer samt radnummer (du hittar det på din följesedel) nära till hands för den vara som du vill returnera.
Testa gärna själv och skulle du stöta på några problem så finns vår Butikssupport alltid nära till hands om du har frågor.
Instruktioner:
1. Klicka på ditt butiksnamn högst upp på handla.dagab.se och välj ’Mina Reklamationer’.
2. Välj leveransdatumet på den beställning där du vill reklamera en vara/varor.
3. Markera varan eller varorna som du vill reklamera genom att kryssa i rutan på raden.
4. Klicka på "reklamera" högst upp till höger, eller på raden.
5. Välj ditt ärende i rullistan och fyll i din information enligt instruktionerna i rutorna.
6. Skicka sedan in din reklamationsansökan.